|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Vatsahaava
6.4.2009 julkaistiin ruotsalaisessa lääketieteellisessä lehdessä Dagens Medicin artikkeli tutkimuksesta, joka osoittaa että parsakaalinnupuilla voi olla ehkäisevä vaikutus vatsahaavabakteeri Helicobacter Pyloria vastaan. Japanilaiset tutkijat Tokyo University of Science –yliopistosta tutkivat, kuinka tehokkaasti henkilöt voivat pienentää bakteeritasojaan syömällä parsakaalinnuppuja. 48:an tutkimushenkilöön tartutettiin Helicobacter pylori –bakteeria ja ryhmä jaettiin satunnaisesti kahteen osaan. Kahden viikon tutkimusjakson aikana toinen ryhmä sai syödä parsakaalinnuppuja, kun taas toinen ryhmä sai syödä vain sellaisia kasviksia, mitkä eivät sisällä sulforafaania. Kokeen jälkeen huomattiin parsakaalinnuppuja syöneen ryhmän tutkimushenkilöissä merkittävä bakteerien määrän väheneminen. Dagens Medicinin artikkeli aiheesta on luettavissa lehden omilla sivuilla. Voit siirtyä suoraan artikkeliin klikkaamalla tästä.
|
|
||